چارلی لی (Charlie Lee) کیست؟
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

اگر در بازارهای مالی فعالیت دارید به احتمال زیاد نام چارلی لی را شنیده اید؛ لایت کوین را می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین آلت کوین های بازار ارزهای دیجیتال معرفی کرد. لایت کوین توانسته با موفقیت های روز افزونش بر دیگر کوین ها پیشی بگیرد؛ این ارز دیجیتال نشان داد که می تواند در برابر حوادث مارکت کریپتو محو نشود و مانند گذشته جایگاه خود را حفظ کند. امروزه لایت کوین با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد و در عین حال نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی خالق رمزارز لایت کوین یعنی Charlie Lee بپردازیم؛ چارلی لی که از چهره های سرشناس بازارهای مالی است، فردی که امروزه پشت یکی از موفق ترین فورک های بیت کوین ایستاده و به صورت مداوم از این ارز حمایت می کند.

نگاهی به زندگینامه چارلی لی

نگاهی به زندگینامه چارلی لی Chocobo نام مستعار چارلی لی است که عده زیادی او را با همین نام می شناسند؛ او یک داشمند بسیار بزرگ است که در گذشته در دو شرکت مشهور یعنی گوگل و کوین بیس کار کرده است. چارلی متولد سال 1977 در کشور افریقا است، او در ساحل عاج به دنیا آمده است اما شاید جالب باشد بدانید که والدین چارلی لی هر دو اصالتا چینی هستند. در سال 1990 زمانی که چارلی یک نوجوان بود به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد، این مهاجرت آغاز کار چارلی بود.

چارلی یک برادر به اسم بابی دارد، بابی نیز در صنعت ارزهای دیجیتال فعال است و یکی از افراد مشهور این حوزه است. چارلی کسی بود که برای اولین بار بابی را با ارزهای دیجیتال آشنا کرد، بابی بعد ها تصمیم گرفت بر روی یک صرافی بزرگ ارز دیجیتال به نام BTCC سرمایه گذاری کند، او در انتها مدیر عاملی این صرافی را برعهده گرفت.

برای کسب اطلاعاتی در مورد دنیای رمزارزها و آموزش ارز دیجیتال، بر روی لینک کلیک کنید.

مسیر شغلی چارلی لی

مسیر شغلی چارلی لیهمانطور که در قسمت قبل گفتیم مهاجرت اولین پله برای شروع آغاز موفقیت های چارلی لی بود؛ او پس از آن که همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد به ادامه تحصیل پرداخت. او در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کرد و مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰، از دانشگاه MIT (موسسه فناوری ماساچوست) گرفت.

Charlie Lee از سال 2000 که فارغ التحصیل شد فعالیت خود را شروع کرد، او در ابتدای فعالیتش در شرکت های متفاوت به عنوان مهندس نرم افزار مشغول شد؛ وی هفت سال بعد یعنی در سال 2007 در شرکت گوگل شروع به فعالیت کرد، او بر روی محصولاتی همچون Chrome OS، YouTube Mobile و Play Games کار کرد.

در سال 2008 که بیت کوین اختراع شد، با ظهور فناوری بلاک چین، همه توجه ها بر روی آن متمرکز شد؛ حتی چارلی لی نیز به آن جذب شد به طوری که در ساعت های استراحتش بر روی ساخت و کدنویسی ارزهای دیجیتال کار می کرد. او تلاش می کرد بتواند ارزی را اختراع کند که بتواند سریع تر و ارزان تر از بیت کوین باشد؛ در نتیجه این تلاش ها، او سرانجام رمزارز لایت کوین را اختراع و به بازار رمزارزهای دیجیتال معرفی کرد.

بعد از اختراع لایت کوین، Charlie Lee همچان در شرکت گوگل به کار خود ادامه داد تا اینکه در سال 2013 جذب کوین بیس که یکی از معتبرترین و بزرگترین صرافی های آمریکا به شمار می رود شد. تغییر مسیری که بیان کردیم کار چارلی را نسبت به زمانی که در شرکت گوگل فعالیت می کرد سخت تر کرد، حتی او در یکی از پست هایش در ایکس گفت که میزان دریافتی او نصف شده است اما علاقه چارلی لی به ارزهای دیجیتال موجب شد که او این کاهش دریافتی را به راحتی بپذیرد.

چارلی تا سال ۲۰۱۷، در سمت مدیریت مهندسی این مجموعه به فعالیت پرداخت. از سال ۲۰۱۷ تا به امروز، Charlie lee مشغول کار در بنیاد لایت کوین است و در واقع مسئول این موسسه محسوب می‌ شود. هدف این بنیاد، ترویج لایت کوین و ارتقای آن در زمینه فناوری‌ های مربوط به بلاک چین است.

برای کسب اطلاعاتی در مورد نحوه ثبت نام در صرافی مکسی به صورت تصویری، بر روی لینک کلیک کنید.

دارایی خالص چارلی لی چقدر است؟

دارایی خالص چارلی لی چقدر است؟

چارلی لی یکی از افراد ثروتمند در جهان است که نمی توان به طور کامل میزان دارایی او را شرح داد. او را می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین متخصصان این حوزه معرفی کرد؛ برای اینکه بتوانید ثروت زیاد Charlie Lee را درک کنید، بهتر است به این مثال توجه کنید، اگر یک سال قبل ۱۰۰ دلار را در لایت کوین سرمایه گذاری می کردید، آن رقم اکنون ۳۰،۰۰۰ دلار ارزش داشت. ثروت چارلی لی نیز به همین روش زیاد شد، وی تا مارس ۲۰۲۱ حدود ۲۰ میلیارد دلار دارایی خالص داشت که این دارایی هم اکنون روز به روز در حال افزایش است و او را به یکی از افراد ثروتمند در دنیا تبدیل کرده است.

خلق لایت کوین

خلق لایت کوین

 اگر برای شما نیز ماهیت لایت کوین سوال شده است باید بدانید که لایت کوین نیز یکی از مشهورترین رمزارزهای دیجیتال است که چارلی لی آن را برای اولین بار خلق کرده است. البته شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که چارلی قبل از آن که لایت کوین را خلق کند ابتدا رمزارز به نام Fairbix را ایجاد کرده بود اما این رمزارز قدرت کافی در برابر آشفتگی های بازار را نداشت و نتوانست دوام بیاورد و به سرعت نابود شد. این پایان کار چارلی لی نبود او همچنان تلاش کرد، توانست از اشتباهاتش درس بگیرد و سرانجام در سال 2011 توانست لایت کوین را اختراع کند. این رمزارز همانند رمزارز بیت کوین از الگوریتم اثبات کار (POW) استفاده می کرد، لایت کوین ابتدا با شبیه سازی کدهای بیت کوین نوشته شد اما چارلی تغییراتی در آن به وجود آورد که این تغییرات موجب شد که لایت کوین برای پرداخت های کوچک نیز بسیار مناسب باشد.

لایت کوین حداکثر عرضه‌ ای (Max Supply) معادل ۸۴ میلیون واحد دارد که چهار برابر بیت کوین است و این عدد بسیار قابل توجه است. زمان تولید هر بلاک لایت کوین، یک چهارم بیت کوین (میانگین ده دقیقه برای هر بلاک)، یعنی حدود دو و نیم دقیقه تعیین شده است.

امروزه چالی لی اعلام کرده که او زمان زیادی برای برنامه نویسی لایت کوین صرف نکرده است و این برنامه نویسی نیز آن مقدار که تصور می شود زمان بر نیست.

چارلی از زمانی که لایت کوین را به بازار رمزارزها اضافه کرد بارها اعلام کرد که قرار نیست لایت کوین جای رمزارز بیت کوین را بگیرد بلکه این دو مکمل BTC به حساب می آیند. او لایت کوین را رقیب بیت کوین نمی بیند و بر این باور است که اگر بیت کوین طلای دیجیتال باشد، در کنارش لایت کوین حکم نقره را دارد.

البته نمی توان شباهت لایت کوین و بیت کوین را انکار کرد، مهم ترین تفاوت های این دو رمزارز این است که تابع هشِ لایت کوین با تابع هش بیت کوین (SHA-256) متفاوت است. همانطور که می دانید هنگامی که بیت کوین اختراع شد استخراج آن با دستگاه های گران و قوی Gpu انجام می شد، این هزینه های زیاد باعث می شود افراد نتوانند به استخراج بیت کوین بپردازند. چارلی تابع هش Scrypt را برای لایت کوین در نظر گرفت، در آن زمان که هنوز ابتدای راه استخراج ارزهای دیجیتال بود، تابع Scrypt می ‌توانست کمک کند که استخراج لایت کوین توسط دستگاه‌های ارزان ‌تری مثل Cpu، سریع ‌تر صورت بگیرد.

از مهم ترین کارهای Charlie Lee می توان به این مورد اشاره کرد که او در صفحه توییتر خود توضیح داده که بعد از استخراج ۱۵۰ واحد لایت کوین، اطلاعیه‌ ای درباره این ارز دیجیتال در انجمن بیت کوین تاک منتشر کرده و کدهای آن را در دسترس عموم گذاشت. هم ‌اکنون، چارلی لی و دیگر اعضای تیم لایت کوین به نام ‌های الن آستین (Alan Austin)، شینشی وانگ (Xinxi Wang) و زینگ یانگ ( (Zing Yangبه ترتیب، به ‌عنوان مدیر و اعضای هیئت‌ مدیره این بنیاد، مشغول کار هستند.

برای اطلاع از نحوه معامله با اسمارت مانی، بر روی لینک کلیک کنید.

چارلی لی و فروش لایت کوین ها

چارلی لی و فروش لایت کوین ها همانطور که گفتیم چارلی لی لایت کوین را به سراسر جهان معرفی کرد، او در عین از مالکان این ارز نیز شناخته می شود. در سال 2017 که لایت کوین به سقف تاریخی خود نزدیک شد، چارلی لی ارزهای LTC را فروخت، او ادعا کرد که حجم LTC فروخته شده بخش کمی از حجم روزانه لایت کوین بوده و هیچ تاثیر مخربی بر روی قیمت آن بر جای نگذاشته است.

چارلی لی و نقشش در رسانه های جمعی

چارلی همواره با شخصیت بسیار آرامش شناخته می شود؛ او اهل حاشیه نیست و همواره کارهای خود را در سکوت جلو می برد. از بیشترین فعالیت وی می توان به این موضوع اشاره کرد که در دهمین سالگرد تاسیس لایت کوین، یک سری پست هایی در شبکه ایکس منتشر کرد که این پست ها شامل تاریخچه صفر تا صد لایت کوین بوده و ناگفته ها و رمز و رازهای این رمزارز را بیان می کرد.

البته حضور چارلی لی در رسانه ها به این موضوع ختم نمی شد، او در عین حال در دو فیلم مستند نیز حضور داشته است. یکی مستند «کریپتوپیا: بیت کوین، بلاک چین و آینده اینترنت» که سال ساخت آن به ۲۰۲۰ برمی‌ گردد و در جشنواره فیلم ونیز هم برنده جایزه بهترین مستند شده است.

فیلم دیگر که Charlie Lee در آن حضور داشت، مستندی سریالی به نام «NEXT: Blockchain» بود که در ۶ قسمت، صحبت ‌های افراد معروف و بزرگ کریپتو را درباره فناوری بلاک چین پخش می‌ کرد. چارلی در ساخت یک فیلم سینمایی ترسناک به نام «ما تاریکی را احضار می‌ کنیم» هم مشارکت داشته که این فیلم توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند؛ او به‌ عنوان یکی از تهیه ‌کنندگان اجرایی به ساخت این پروژه کمک کرده است.

چارلی لی بر روی کدام رمزارزها فعالیت می کند؟

او به دلیل این که خود رمزارز لایت کوین به وجود آورده است بیشترین فعالیت خود را به این ارز اختصاص داده است؛ البته نباید فراموش کرد که او از طریق بیت کوین توانست رمزارز لایت کوین را به وجود آورد. پس این گونه می توان نتیجه گرفت که چارلی لی علاوه بر لایت کوین بر روی رمزارز بیت کوین نیز تمرکز داد، به نظر می رسد او در آینده به دیگر رمزارزها نیز علاقه نشان دهد و بر روی آن ها سرمایه گذاری کند.

ارتباط چارلی لی و دوج کوین

ارتباط چارلی لی و دوج کوین

چارلی لی که امروزه به یکی از افراد تاثیرگذار بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است، در یکی از مصاحبه های خود اعتراف کرده است که رمزارز دوج کوین یکی از رمزارزهای بسیار عالی و سرگرم کننده است. او همچنین گفته است که دوج کوین به عنوان یکی از بزرگترین میم کوین های بازار ظرفیت بسیار زیادی دارد که بتواند افراد زیادی را وارد فضای کریپتو کند.

به ‌تازگی نیز Charlie Lee پیشنهاد داده است که لایت کوین و دوج کوین ادغام (Merge) شوند؛ این عمل او توانست افراد بسیار زیادی را در سراسر بازارهای مالی متعجب کند. او معتقد است که لایت کوین و دوج کوین هر دو در برابر حملات آسیب ‌پذیرند و این آسیب ‌پذیری می ‌تواند جذابیت استخراج و درنتیجه کاربران را کاهش دهد و کاربران به مرور زمان در استفاده از این رمزارز دچار تردید شوند؛ از طرفی، ادغام لایت کوین و دوج کوین می‌ تواند حملات ۵۱ درصد را غیر ممکن کند؛ به بیان دیگر قدرت این رمزارزها با ادغام افزایش پیدا می کند.

در مقابل، جکسون پالمر، خالق Dogecoin، دید مثبتی به این پیشنهاد ندارد، او معتقد است که ادغام این دو ارز راه ‌حلی برای امنیت دوج کوین نیست.

آیا بنیان گذار لایت کوین به عنوان تحلیلگر ارز دیجیتال فعالیت می کند؟

 تا این قسمت از مقاله به بررسی شحصیت و فعالیت های Charlie Lee پرداختیم، شاید برای شما این سوال مطرح شود که آیا او در زمینه تحلیلگری بازار ارز دیجیتال فعالیت می کند یا خیر؟ در جواب باید بگویم که چارلی لی یکی از افراد آگاه و حرفه ای در زمینه رمزارزها شناخته می شود. او می تواند دید بسیار دقیقی از ارزهای دیجیتال داشته باشد و به مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال بپردازد و آموزش دهد، او یک تحلیلگر عالی است.

آیا چارلی لی بر حوزه رمزارزها تاثیرگذار است یا خیر؟

تا این قسمت بدون تردید با تمام ابعاد این شخصیت آشنا شدید، او را می توان به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار بر بازارهای مالی معرفی کرد. صحبت های او می تواند بدون هیچ مانعی بر قیمت رمزارزهای لایت کوین و بیت کوین تاثیر بگذارد، همچنین تصمیماتی که او در این زمینه اتخاذ می کند، می تواند جایگاه رمزارز لایت کوین را در مارکت کپ تغییر دهد.





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: